NL Benelux groep

Sloverin

Member
Is de eerste en enige (behalve een dynavap m) portable die ik kocht, en ik hoopte dat het een Volcano zou kunnen evenaren, maar dat vind ik niet het geval. Gezien portable niet zo heel belangrijk is voor mij ligt hij hier maar gewoon zonder gebruikt te worden, en dat is ook zonde van het geld natuurlijk
 

blisty

Active Member
Advies voor webshops?

Bestel ik beter in Duitsland of Frankrijk?

Groetjes
 
blisty,

Pietstorm

New Member
Advies voor webshops?

Bestel ik beter in Duitsland of Frankrijk?

Groetjes
ik vind persoonlijk 'La centrale vapeur' een degelijke webshop met een grote keuze. Ook goede ervaring mee en bij momenten interessante promoties
 
Pietstorm,

Pietstorm

New Member
zeker, maar dan moet je wel effe mengen in wat threads & kom je zo aan je 50 post count ;)
sorry, ik ben nieuw hier. Wat leuk dit forum te ontdekken, hier was ik al lang naar op zoek. Hoe ga ik dan het beste te werk om die vapes aan te bieden? Het gaat over een Solo2, Da Vinci Miqro, Xvape V3 Pro. Allen zijn in nieuwstaat maar wel gebruikt.
 
Pietstorm,

Laantje

Well-Known Member
Heb ik het goed begrepen dat we sinds 1 Juli 2023 online geen vapes meer mogen kopen in NL? Wietvaporizers lijken zomaar onder e-cigs geschaard te worden. Dat maakt het straks knap lastig want een goed gesorteerde offline wietvape-winkel bestaat volgens mij niet in NL?
Juist, dit viel mij dus ook al op. Je hebt (helaas) inderdaad gelijk.

Je kunt ze nu alleen nog maar fysiek in winkels kopen. De Nederlandse wet maakt (nog) geen onderscheid tussen vapes bedoeld voor tabak en voor wiet. Dit is in mijn ogen echt belachelijk en ik hoop echt dat hier ooit verandering in komt. Het gaat om 'elektronische dampwaar' en dat is dus zo'n breed begrip dat wiet vapes er helaas ook onder vallen. Niet-elektrische vapes (denk aan de dynavap vapcap) mogen overigens nog wel online worden verkocht.

Als je wel een vape online wilt bestellen, ga dan voor shops die buiten NL gevestigd zijn. Hier kun je ze nog steeds bestellen, want de huidige wetgeving is alleen bedoeld voor winkels binnen NL.

Overigens moet ik helaas wel mededelen dat ik een paar week terug ergens las (ben de bron kwijt, ik hoop dat het achteraf niet klopt) dat deze regel in de volgende fase ook voor buitenlandse shops komt. Ze mogen dan niet meer online vapes verkopen aan Nederlandse burgers.
 

Orvaxxx

Well-Known Member
Heb zelf al in geen tijden iets uit een Nederlandse shop gekocht. Bestel uit de VS, Duitsland en Frankrijk.
 

Phytotherapy

Well-Known Member
Heb zelf al in geen tijden iets uit een Nederlandse shop gekocht. Bestel uit de VS, Duitsland en Frankrijk.
Ik ook. Maar als ik het goed begrijp, kun je sinds 1 Juli problemen krijgen, omdat ze de invoer van vapes kunnen weigeren. En zeker met bestellingen uit de VS, zullen ze dat bij de douane checken...
 
Phytotherapy,
  • Like
Reactions: Dutch-Mic

Phytotherapy

Well-Known Member
Juist, dit viel mij dus ook al op. Je hebt (helaas) inderdaad gelijk.

Je kunt ze nu alleen nog maar fysiek in winkels kopen. De Nederlandse wet maakt (nog) geen onderscheid tussen vapes bedoeld voor tabak en voor wiet. Dit is in mijn ogen echt belachelijk en ik hoop echt dat hier ooit verandering in komt. Het gaat om 'elektronische dampwaar' en dat is dus zo'n breed begrip dat wiet vapes er helaas ook onder vallen. Niet-elektrische vapes (denk aan de dynavap vapcap) mogen overigens nog wel online worden verkocht.

Als je wel een vape online wilt bestellen, ga dan voor shops die buiten NL gevestigd zijn. Hier kun je ze nog steeds bestellen, want de huidige wetgeving is alleen bedoeld voor winkels binnen NL.

Overigens moet ik helaas wel mededelen dat ik een paar week terug ergens las (ben de bron kwijt, ik hoop dat het achteraf niet klopt) dat deze regel in de volgende fase ook voor buitenlandse shops komt. Ze mogen dan niet meer online vapes verkopen aan Nederlandse burgers.
Dat heb ik ook zo begrepen: vanaf 1 januari geen vaporizers meer online (binnen- & buitenland)... En dan is er geen één goede fysieke winkel... toch?
 

Orvaxxx

Well-Known Member
Ai, echt waar? 😑 Zo zonde!

Dus wat wordt jullie laatste grote aankoop nu het nog kan? 🙈
Heb net de Firewood 9 gekocht, ga zeker de Venty nog kopen en de Tempest.
Maar ik denk dat je nog wel vaporizers uit het buitenland kan kopen.
We gaan het zien.
 
Orvaxxx,

OGablogian

AKA Probeer
Azarius is niet meer 😭
Er zou zich daar wel een andere smartshop vestigen, meende ik van ze te horen. Weet jij daar toevallig iets van? Ik zou er langs gaan om even te kijken, maar woon in Utrecht en dat is dan toch wat ver voor een 'misschien'.
 
OGablogian,

Orvaxxx

Well-Known Member
Er zou zich daar wel een andere smartshop vestigen, meende ik van ze te horen. Weet jij daar toevallig iets van? Ik zou er langs gaan om even te kijken, maar woon in Utrecht en dat is dan toch wat ver voor een 'misschien'.
Ik ben er langs gefietst en het leek erop dat het alleen een smartshop is.
Houseofsmart heet de nieuwe shop.
Online hebben ze niet zoveel qua vaporizers, beste wat je zou kunnen doen is ze een belletje geven.
 
Top Bottom