• Do NOT click on any vaporpedia.com links. The domain has been compromised and will attempt to infect your system. See https://fuckcombustion.com/threads/warning-vaporpedia-com-has-been-compromised.54960/.

NL Benelux groep

Anuiel

Active Member
@Dutch-Mic Ah ik wist niet dat Azarius is overgekocht, ik ben zelf ook redelijk vaak bij ze op bezoek geweest in de winkel, het personeel is altijd behulpzaam en vriendelijk.

Haha oh ja inderdaad, ik heb de maker (Kenny volgens mij?) wel eens bij een Troy & Jerry podcast gezien en hij leek me echt een top vent.

Ik heb mijn Bricks al een tijdje, toen ik ze kocht had ik nog nooit van de Dreamwoods gehoord haha (en eigenlijk voor vandaag heb ik nooit echt goed naar hun aanbod gekeken). Goed om te weten dat je vapende maten de voorkeur geven aan de Dreamwoods, weet je toevallig welk model ze gebruiken?

Ik moet zeggen dat ik de portability van de Sticky Brick Junior wel echt een geweldig voordeel vindt, hij is zo makkelijk mee te nemen en het is zo'n leuk design.
Ik heb zelf de Junior en de HydroMaxx, en de Junior is wel echt heel veel makkelijker in gebruik. Met de Junior kan ik hele grote hits nemen zonder te verbranden maar met de HydroMaxx gaat dat een stuk moeilijker inderdaad.

Klopt het dat de Dreamwood Glow vergelijkbaar is met de Splinter Z? En hoe bevalt die?
 

Dutch-Mic

Well-Known Member
Goed om te weten dat je vapende maten de voorkeur geven aan de Dreamwoods, weet je toevallig welk model ze gebruiken?

De (double en/of mini) Punch en DLX-Pro uit mijn hoofd. De draagbaarheid van de Jr. lijkt me ook echt een pluspunt. De Dobby is misschien draagbaarder, maar ik schat zo in dat de damp van de Jr. wel zachter op de keel is.

Klopt het dat de Dreamwood Glow vergelijkbaar is met de Splinter Z? En hoe bevalt die?

Ik heb nog nooit de splinter Z gebruikt, maar een verschil is het hittelement (een kanthal of RVS coil of dubbele coil tegenover de roestvrijstalen gaasconstructie in de Splinter). In de Glow zit geen glas zoals in de Splinter Z. Ikzelf ben groot fan van de Glow, omdat ik het houtwerk mooi vind en met alle mondstukopties keuzes heb qua hoe ik de oven wil vullen en hoe de warm ik de damp wil hebben. Ook vind ik de Glow lekker simpel in gebruik: gewoon op wattage mode en gaan met die banaan!
 
Dutch-Mic,
  • Like
Reactions: Anuiel

Anuiel

Active Member
Ik heb nog nooit de splinter Z gebruikt, maar een verschil is het hittelement (een kanthal of RVS coil of dubbele coil tegenover de roestvrijstalen gaasconstructie in de Splinter). In de Glow zit geen glas zoals in de Splinter Z. Ikzelf ben groot fan van de Glow, omdat ik het houtwerk mooi vind en met alle mondstukopties keuzes heb qua hoe ik de oven wil vullen en hoe de warm ik de damp wil hebben. Ook vind ik de Glow lekker simpel in gebruik: gewoon op wattage mode en gaan met die banaan!

Ah okay, het zijn inderdaad prachtige vapes. Hout is zo'n fijn materiaal voor vapes en de Dreamwoods zien er super professioneel uit.

Ik heb mijn Splinter Z zelf alleen nog maar in wattage mode gebruikt, ik laat hem tegenwoordig gewoon altijd op 43W staan en nu ik wat ervaring heb met het reguleren van de temperatuur gaat dat altijd perfect.

Over de Junior kan ik zelf echt alleen maar positief zijn, het formaat is naar mijn mening perfect en hij presteert echt ontzettend goed.
 

fuby

Well-Known Member
Hoi allemaal, ik heb een vraag waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen. Ik heb de verdamper en amerikanen hebben het over isopropanol en EPSONZOUT betreft het reinigen. Weet iemand wat epsonzout is? Grof zeezout misschien? Fijn weekend!
 
fuby,

Dutch-Mic

Well-Known Member
Epsomzout kan je zo te zien bij het Kruidvat, Holland & Barrett en soortgelijke winkels kopen. Ik had er nog nooit van gehoord moet ik zeggen!

Gewoon grof zeezout is prima volgens mij 👍.
 
Dutch-Mic,

fuby

Well-Known Member
HELAAS ik heb de herb chamber laten valen en je raad het al KAPOET. Wat een rot dag heb ik zeg helemaal nu blijft dat de chamber vrijwel overal uitverkocht is. Uit wanhoops poging vraag ik hier of jullie misschien willen kijken bij de websites die jullie gebruiken of daar misschien nog wel eentje te koop is. Misschien andere suggesties?

Voor de zekerheid het gaat het onderdeel zoals hier onder bij vaposhop te zien is (helaas daar ook uitverkocht)
https://www.vaposhop.nl/vaporizer-merken/verdamper/de-verdamper-kopstuk/

Alvast heel erg bedankt!!
 
fuby,

fuby

Well-Known Member
fuby,

fuby

Well-Known Member
Goed nieuws ik blijk vlak bij evert zn werkplaats te wonen. Had zn bv gemailed en binnen no time had ik hem persoonlijk aan de telefoon. De avond erop een vape sessie bij evert. En zelfs wat nieuwe dingen mogen proberen. Geweldige man. En ik heb mn kruiden kamer. Voor de zekerheid maar meteen 2 gekocht.
 

Dutch-Mic

Well-Known Member
Gelukkig @fuby, goed om te lezen!
Kan je meer vertellen over de nieuwe dingen of is het classfied information?
 
Dutch-Mic,

Dutch-Mic

Well-Known Member
Die spullen van Evert zijn nergens te krijgen. Dus hij kan wel lekker nieuwe shit aankondigen. Maar je kan de ouwe shit al niet eens ergens kopen.

Ik heb ooit iemand van de oude Vaposhop gesproken (toen het nog geen Greenlane was) en die persoon zei dat Evert zakelijk gezien niet al te handig is!
 
Dutch-Mic,

Dutch-Mic

Well-Known Member
Bij vaposhop is het ook een zooitje volgens mij. Ik bestel daar niet meer.

Het is nogal mainstream geworden ook. Vroeger waren er nog leuke niche vapes, maar dat is nu wel klaar. Ik hoop dat Dispenser.nl zijn assortiment verder gaat uitbreiden met kwaliteitsverdampers, maar voor nu zijn mijn ogen voornamelijk gericht op Duitse en Franse webshops.

Iets anders: ik heb enkele weken geleden de Elev8r rig version gekocht en ik ben razend enthousiast. De damp is koel, de smaak is prima en de medicinale effecten zijn bijzonder goed. Convectie vapes hebben voor mij toch de beste medicinale werking en ik ben dan ook op zoek naar een desktop equivalent van de Elev8r (e-heater versie van de Elev8r vind ik wat spannend met de coil waar ik mij makkelijk aan kan branden).
Als ik rond de 200 euro wil blijven met een desktop convectie vaporizer dan zijn de Da Buddha en Vaporbrothers VB1 zo'n beetje de enige opties. Heben jullie ervaring met een van deze vapes of andere desktop convectie verdampers van rond de 200 euro?
 
Dutch-Mic,

fuby

Well-Known Member
Gelukkig @fuby, goed om te lezen!
Kan je meer vertellen over de nieuwe dingen of is het classfied information?
De volgende keer dat ik hem spreek zal ik het vragen. Je bent niet de eerste die dit vraagt. In mijn enthausiame had ik misschien mijn mond moeten houden haha.

Die spullen van Evert zijn nergens te krijgen. Dus hij kan wel lekker nieuwe shit aankondigen. Maar je kan de ouwe shit al niet eens ergens kopen.

Ik begrijp je frustratie. Dit had ik zelf ook tot dat ik in contact kwam met evert en wat onderdelen heb kunnen inkopen. Evert heeft een moeilijke tijd achter de rug. Mijn mening is hoe geweldig de verdamper ook is, het is een product dat 20+ oud is. Evert heeft geen geest van promoten en het grote geld. Evert heeft mij verteld dat hij laatst nog persoonlijk naar verdampftnochmal is duitsland is gereden omdat er problemen waren met de bevoorrading. Mijn persoonlijk advies is houdt de site in de gaten en koop wat onderdelen in de heater opzich gaat jaren mee.


Ik heb ooit iemand van de oude Vaposhop gesproken (toen het nog geen Greenlane was) en die persoon zei dat Evert zakelijk gezien niet al te handig is!

Evert is absoluut geen zakenman haha. Daar heeft hij ook totaal geen zin in. Helaas heb ik ook een ander kant van dit verhaal gehoord... wellicht komt dit ooit nog een naar buiten ;)

Lieve mensen ik heb hier mijn 2 centen gegeven. Ik ben niet pro evert en anti. Ik heb de man mogen ontmoeten het was een leuke ervaring. Ik hier hierboven slecht mijn mening gegeven en ik hoop dat ik er vragen mee heb kunnen beantwoorden.
 

daoist

Well-Known Member
Weet iemand toevallig waar ik in een NL shop een dubbele SG19 adapter kan kopen zodat ik mijn herborizer op het ene gat kan zetten en een glazen plug voor de carbhole-gat.
 

Dutch-Mic

Well-Known Member
ieve mensen ik heb hier mijn 2 centen gegeven. Ik ben niet pro evert en anti. Ik heb de man mogen ontmoeten het was een leuke ervaring. Ik hier hierboven slecht mijn mening gegeven en ik hoop dat ik er vragen mee heb kunnen beantwoorden.

Dank voor je antwoorden en analyse!

Weet iemand toevallig waar ik in een NL shop een dubbele SG19 adapter kan kopen zodat ik mijn herborizer op het ene gat kan zetten en een glazen plug voor de carbhole-gat.

Helaas niks kunnen vinden. DHgate misschien? Niet Nederlands, maar ze bieden wel dubbele adapters aan.
 
Dutch-Mic,

Green Kiwi

Well-Known Member
Ik heb ooit iemand van de oude Vaposhop gesproken (toen het nog geen Greenlane was) en die persoon zei dat Evert zakelijk gezien niet al te handig is!
Dat ben ik helaas ook over de jaren gaan denken.....en er zijn veel mensen die het anders zouden willen zien, soo what's wrong with putting a bussnismanager(:puke:,the name....)on het payroll?
Ik denk dat would be :win=win!:2c:.
 
Green Kiwi,

daoist

Well-Known Member
Het is nogal mainstream geworden ook. Vroeger waren er nog leuke niche vapes, maar dat is nu wel klaar. Ik hoop dat Dispenser.nl zijn assortiment verder gaat uitbreiden met kwaliteitsverdampers, maar voor nu zijn mijn ogen voornamelijk gericht op Duitse en Franse webshops.

Iets anders: ik heb enkele weken geleden de Elev8r rig version gekocht en ik ben razend enthousiast. De damp is koel, de smaak is prima en de medicinale effecten zijn bijzonder goed. Convectie vapes hebben voor mij toch de beste medicinale werking en ik ben dan ook op zoek naar een desktop equivalent van de Elev8r (e-heater versie van de Elev8r vind ik wat spannend met de coil waar ik mij makkelijk aan kan branden).
Als ik rond de 200 euro wil blijven met een desktop convectie vaporizer dan zijn de Da Buddha en Vaporbrothers VB1 zo'n beetje de enige opties. Heben jullie ervaring met een van deze vapes of andere desktop convectie verdampers van rond de 200 euro?
Rond de 200 euro wordt lastig. De Arizer ExtremeQ is een van de weinige desktop vaporizers onder de 200 euro.

Je zou een herborizer kit kunnen overwegen (bowl, powersupply, heater) maar dan zit je op 289 euro voor de analoge TI versie.
de XL is 239 euro voor een heater/bowl/powersupply. De analoge powersupply kan op beide worden gebruikt dus je kan nu een ti kit kopen en dan later als je het leuk vind een XL erbij voor 99 euro (zonder bowl). de prijzen heb ik gewoon via google gezocht, maar ik ga geen shops promoten hier. Er bestaat ook een vaporizer genaamd de terptorch. dat is eigenlijk een gepimpt soldeerijzer op een bowl, volgens mij kan je dat niet eens krijgen hier maar in de usa kost het 179 dollar.

Weet iemand trouwens hoe dat zit met die QR codes? mag je nog wel naar de afhaal coffeeshop straks?
ik kan me eigenlijk niet echt voorstellen dat coffeeshops dat gaan controleren.
Het is weer een lekker nsb beleid hier in Nederland..
 
daoist,

Sloverin

Member
Iemand hier toevallig op zoek naar een Tetra P80? Ik gebruik hem niet echt en dan verkoop ik hem liever terug door. Ik zet het even hier voor ik hem op reddit zet, gezien ik liever heb dat hij word afgehaald. Je kan hem uiteraard ook testen. Paar maanden geleden gekocht, misschien vijf keer gebruikt geweest, in perfecte staat dus. stuur gerust een berichtje

Ik woon in Gent
 
Sloverin,

Dutch-Mic

Well-Known Member
Rond de 200 euro wordt lastig. De Arizer ExtremeQ is een van de weinige desktop vaporizers onder de 200 euro.

Je zou een herborizer kit kunnen overwegen (bowl, powersupply, heater) maar dan zit je op 289 euro voor de analoge TI versie.
de XL is 239 euro voor een heater/bowl/powersupply. De analoge powersupply kan op beide worden gebruikt dus je kan nu een ti kit kopen en dan later als je het leuk vind een XL erbij voor 99 euro (zonder bowl). de prijzen heb ik gewoon via google gezocht, maar ik ga geen shops promoten hier. Er bestaat ook een vaporizer genaamd de terptorch. dat is eigenlijk een gepimpt soldeerijzer op een bowl, volgens mij kan je dat niet eens krijgen hier maar in de usa kost het 179 dollar.

Weet iemand trouwens hoe dat zit met die QR codes? mag je nog wel naar de afhaal coffeeshop straks?
ik kan me eigenlijk niet echt voorstellen dat coffeeshops dat gaan controleren.
Het is weer een lekker nsb beleid hier in Nederland..

Ha Daoist, dank voor je reactie en excuus voor mijn late reply.
Het idee voor een desktop heb ik voorlopig losgelaten. De Vapcap, Glow en Vapman worden het meest gebruikt. Met de lagere temperaturen heeft het voor mij een prima medische werking.

Over de QR-codes. Bij mijn vaste coffeeshop wordt er nooit naar gevraagd, maar met de nieuwe maatregelen die eraan komen weet ik niet hoe het straks eruit gaat zien.

Iemand hier toevallig op zoek naar een Tetra P80? Ik gebruik hem niet echt en dan verkoop ik hem liever terug door. Ik zet het even hier voor ik hem op reddit zet, gezien ik liever heb dat hij word afgehaald. Je kan hem uiteraard ook testen. Paar maanden geleden gekocht, misschien vijf keer gebruikt geweest, in perfecte staat dus. stuur gerust een berichtje

Ik woon in Gent

Ik heb de Tetra een keer gebruikt in Amsterdam: beest van een verdamper! Wat is de reden dat je 'm weinig gebruikt? Ik hoop dat je een geschikt iemand kunt vinden 🙏.
 
Dutch-Mic,
Top Bottom