• Do NOT click on any vaporpedia.com links. The domain has been compromised and will attempt to infect your system. See https://fuckcombustion.com/threads/warning-vaporpedia-com-has-been-compromised.54960/.

NL Benelux groep

Dutch-Mic

Well-Known Member
Dankjewel Kiwi! Ik maak mij ook zorgen om de Covid-19 moeheid van mensen. Ik merk het zelfs bij mijzelf. Knuffelen met anderen begin ik nu wel echt te missen, maar ik houd vol haha! Jij ook sterkte daar!

Groeten iedereen,

Ik ben in het BeNeLux, maar mijn Nederlands in slecht, toch het is leuk om anderen "vape heads" te leren kenen en mijn Nederlands te oefenen (thanks Jah for predictive text, so much easier to write! :lol: ) .

Mijn enige desktop is een WoodScents, en die ga aan meestal Vrijdag, tot Zondag. Voor de rest het is Mighty (ook buiten), Dynavap (niet zo veel buiten, alleen met een IH), Vapman (allen binnen tot nu toe), en/of Splinter (die kan in theorie ook buiten, maar met the lockdown, het is niet gebeurt). The HydroBrick Max voor als ik een "heavy hitter" nodig hebt (allen binnen), en de Pax3, meestal voor buiten en omdat het is klein, zo als de Alfa (mijn eerste vape). Daarnaast heb ik ook een Milaana2 (allen binnen, de Mighty is practicer), een Lotus (alleen binnen, ben nog an te leren, maar die kan snel extracten (zoals de HydroBrick), De Nova (Brick style van Dough's Woodery, allen binnen, jet flame stigma) en een Micro (Brick style van O'connell Woodworks, het is deze week aangekomen), een en OG Grasshopper Ti, die gewoon een bulldozer is, dus die allen door glass, dus enkel binnen. Yes, the VAS is REAL :clap::rockon:

Wat een prachtige collectie!

Ik heb nog nooit een andere butaan verdamper dan de Dreamwoods gebruikt, terwijl ik best wel nieuwsgierig ben naar de Sticky Brick producten. Ook vind ik Kenny van SBL bijzonder sympathiek overkomen moet ik zeggen. Maargoed, geld en keuzes... 😊

Ik wens jullie allen een goed weekend!
 

Vapor4me

Well-Known Member
Wat een prachtige collectie!

Ik heb nog nooit een andere butaan verdamper dan de Dreamwoods gebruikt, terwijl ik best wel nieuwsgierig ben naar de Sticky Brick producten. Ook vind ik Kenny van SBL bijzonder sympathiek overkomen moet ik zeggen. Maargoed, geld en keuzes... 😊

Ik wens jullie allen een goed weekend!

Dank u! Maar het is dat, een collectie, fuelled by VAS :rockon:

Ik heb zelf geen ervaring (nog niet) met de Dreamwoods, maar de Sticky Bricks zijn iets anders. Ja het principe is de zelve voor the Hydro Brick, de Nova of de Micro (nog niet gebruikt) en de Dreamwiids, maar de Bricks slaan zoals en baksteen. Ik moeste de techniek leren (veel makkelijker met restrictor disk!), maar the Hydro Brick is de enige vape waar ik moeste stoppen en in de sofa efkes zitten (automatic whitey).

Goed weekend allemal!
 

Dattisso

Spacevaper
Hey @Green Kiwi, heb vernomen van 'n vriend in Auckland dat referendum voor legalisering van cannabis 't nie heeft gehaald. Spijtig. Zeker wat betreft medische handelingen.
Hier in NL is de legalisering verder verwijderd dan ooit. (Rechts-) populisme heeft zo z'n nadelen... Ooit. Ik zeg: ooit. Ooit waren wij (NL) qua cannabisbeleid vooruitstrevend. Ook wereldwijd gezien. Inmiddels zijn we behoorlijk ingehaald door diverse US staten, Canada, Uruguay...
Zo jammer, want ik zie voornamelijk voordelen.
Mijn 'roaring twenties' waren in de jaren '90. Toen was het gemiddelde THC-gehalte beduidend lager dan vandaag de dag. Tegenwoordig kan ik niet echt meer spreken van 'soft' drugs qua THC-gehalte, tenzij ik zo'n 'biowietje' neem (meer CBD- dan THC-gehalte...?!). En inderdaad kan ik eventueel zelf gaan kweken. Maar lang niet iedereen is in de gelegenheid om dat te ondernemen om diverse redenen... Daarom ben ik blij met m'n 'on demand' vapes (en Vapman met zeefje), want ik heb niet de behoefte om meteen 'sky high' te zijn.
"ik wil slechts gedegen rust imme kop, that's why!"
Ik veronderstel dat bij legalisatie de gradaties van het THC-gehalte veel beter gereguleerd kan worden, zie de regels van het alcoholpercentage voor dranken... Belangrijk is dat ook de 'gezondheidskeuring' een feit zal zijn, oftewel het gereduceerd terugdringen van chemisch bespoten cannabis!
Nadeel is dat de prijzen eventueel zouden stijgen vanwege (extra) omzetbelasting en dergelijke, maar volgens mij worden nu de coffeeshopprijzen ook kunstmatig hoog gehouden, omdat er geen officiële prijsrichtlijnen zijn.

Toch blijf ik (cannabis-) positief, want dat heeft ons allemaal door de eeuwen heen ook veel voordelige veranderingen opgeleverd!!!
Hopende op een mooiere wereld, morgen nog!
😎🤘‼️
 
Last edited:

bladedvapo

Member
Hey @Green Kiwi, heb vernomen van 'n vriend in Auckland dat referendum voor legalisering van cannabis 't nie heeft gehaald. Spijtig. Zeker wat betreft medische handelingen.
Hier in NL is de legalisering verder verwijderd dan ooit. (Rechts-) populisme heeft zo z'n nadelen... Ooit. Ik zeg: ooit. Ooit waren wij (NL) qua cannabisbeleid vooruitstrevend. Ook wereldwijd gezien. Inmiddels zijn we behoorlijk ingehaald door diverse US staten, Canada, Uruguay...
Zo jammer, want ik zie voornamelijk voordelen.
Mijn 'roaring twenties' waren in de jaren '90. Toen was het gemiddelde THC-gehalte beduidend lager dan vandaag de dag. Tegenwoordig kan ik niet echt meer spreken van 'soft' drugs qua THC-gehalte, tenzij ik zo'n 'biowietje' neem (meer CBD- dan THC-gehalte...?!). En inderdaad kan ik eventueel zelf gaan kweken. Maar lang niet iedereen is in de gelegenheid om dat te ondernemen om diverse redenen... Daarom ben ik blij met m'n 'on demand' vapes,want ik heb niet de behoefte om meteen 'sky high' te zijn.
"ik wil slechts gedegen rust imme kop, that's why!"
Ik veronderstel dat bij legalisatie de gradaties van het THC-gehalte veel beter gereguleerd kan worden, zie de regels van het alcoholpercentage voor dranken... Belangrijk is dat ook de 'gezondheidskeuring' een feit zal zijn, oftewel het gereduceerd terugdringen van chemisch bespoten cannabis!
Nadeel is dat de prijzen eventueel zouden stijgen vanwege (extra) omzetbelasting en dergelijke, maar volgens mij worden nu de coffeeshopprijzen ook kunstmatig hoog gehouden, omdat er geen officiële prijsrichtlijnen zijn.

Toch blijf ik (cannabis-) positief, want dat heeft ons allemaal door de eeuwen heen ook veel voordelige veranderingen opgeleverd!!!
Hopende op een mooiere wereld, morgen nog!
😎🤘‼️
Mooi verwoord (^_^)
 

Green Kiwi

Well-Known Member
hi, @Dattisso , yup inderdaad, ons referendum was helaas niet de goede uitkomst.....:bang::goon:.

wat er interessant aan is, is dat mensen tegen stemden , zonder eigelijk te weten waarover ze stemden....
De tegenstemmers, waren er van overtuigd dat op iedere straathoek (als ze voor zouden stemmen..:doh:)een"tinhouse" geopend zou worden.(de vvd Van nz; namelijk national) heeft hier duidelijk een leugen met succes verspreid.een "tinhouse is eigenlijk gewoon een "gang"verkooppunt.Hier klopt helemaal niks van, maar als mensen dom zijn(zie nl),wel wat kun je doen?!>!?!@? iets heeeeeel (ja echt)negatief iets, waar ze je in de regel "crack"proberen te verkopen.
Ik heb nooit ooit ever, sinds ik hier woon (nu 13.5 jaar)m'n weed daar gekocht... uit principe heb ik liever geen weed dan "smerige"weed.

Hoe dan ook:als positief bericht kan ik zeggen dat de (National=vvd stemmers hebben begrepen dat ze niet juist geïnformeerd waren.(iets wat heel snel gebeurd als je maar 2 echte kranten in een land hebt..)en nu daar ook een beetje boos over zijn.

De politie heeft nu ook z'n buik vol van telers oppakken, en niet iets verder met het echte verderf(crack)te komen, ze (de politie) gaat het geen prioriteit meer geven:tup::bowdown:,EN DAT lieve vrienden uit nederland, is supernieuws!🥳👍.)

Er zijn nu, andere prioriteiten momenteel(corona, terug in z'n kast jagen..!)maar ik voel wel, als ik met de lokale bevolking ouwehoer, dat neee, de illegaliteit moet eruit!, "pro mensen"zoals ons, zijn luid en duidelijk "superboos", en eisen een verandering.(:tup:).

Mijn gevoel is ="het gaat langzaam , maar zeer gestaag de goede kant op"!

Veel liefs voor jullie daar, en goddank klinkt het of jullie corona weer de goede kant op gaat:clap::tup::leaf:.
 

bladedvapo

Member
hi, @Dattisso , yup inderdaad, ons referendum was helaas niet de goede uitkomst.....:bang::goon:.

wat er interessant aan is, is dat mensen tegen stemden , zonder eigelijk te weten waarover ze stemden....
De tegenstemmers, waren er van overtuigd dat op iedere straathoek (als ze voor zouden stemmen..:doh:)een"tinhouse" geopend zou worden.(de vvd Van nz; namelijk national) heeft hier duidelijk een leugen met succes verspreid.een "tinhouse is eigenlijk gewoon een "gang"verkooppunt.Hier klopt helemaal niks van, maar als mensen dom zijn(zie nl),wel wat kun je doen?!>!?!@? iets heeeeeel (ja echt)negatief iets, waar ze je in de regel "crack"proberen te verkopen.
Ik heb nooit ooit ever, sinds ik hier woon (nu 13.5 jaar)m'n weed daar gekocht... uit principe heb ik liever geen weed dan "smerige"weed.

Hoe dan ook:als positief bericht kan ik zeggen dat de (National=vvd stemmers hebben begrepen dat ze niet juist geïnformeerd waren.(iets wat heel snel gebeurd als je maar 2 echte kranten in een land hebt..)en nu daar ook een beetje boos over zijn.

De politie heeft nu ook z'n buik vol van telers oppakken, en niet iets verder met het echte verderf(crack)te komen, ze (de politie) gaat het geen prioriteit meer geven:tup::bowdown:,EN DAT lieve vrienden uit nederland, is supernieuws!🥳👍.)

Er zijn nu, andere prioriteiten momenteel(corona, terug in z'n kast jagen..!)maar ik voel wel, als ik met de lokale bevolking ouwehoer, dat neee, de illegaliteit moet eruit!, "pro mensen"zoals ons, zijn luid en duidelijk "superboos", en eisen een verandering.(:tup:).

Mijn gevoel is ="het gaat langzaam , maar zeer gestaag de goede kant op"!

Veel liefs voor jullie daar, en goddank klinkt het of jullie corona weer de goede kant op gaat:clap::tup::leaf:.
Das dan uiteindelijk toch nog wel goed nieuws dat de handhaving erop wat minder gaat worden (^_-) en ja media haha 😄 de zeggen wel vaker wat haha
 

Green Kiwi

Well-Known Member
Das dan uiteindelijk toch nog wel goed nieuws dat de handhaving erop wat minder gaat worden (^_-) en ja media haha 😄 de zeggen wel vaker wat haha
Das zekers superfijn nieuws!wat betreffende de media:m'n persoonlijke gevoel is dat sinds social media, de oude media gewoon keihard dingen krijsen , waar of niet waar, alles om hun aandeelhouders blij te houden. :sherlock:...
De corona besmettingen gaan verder omlaag in nl, begrijp ik?
Het is niet makkelijk allemaal, en ik begrijp goed waarom sommige mensen hiervan in een depressie kunnen komen.
Nou ffe als positief nieuws(behalve het vaccin):De Mighty + komt eraan..:clap: .we hebben effe moeten wachten, en hebben een boel gehoopt en speculeert, maar schijnt nu echt te gebeuren.
Als de verbetering zo groot is als de Crafty naar de Crafty+ ,dan ben ik super blij.
Lekker Vapen daar, dan doet ik hier hetzelfde:freak::leaf:.
 

Vaporetto

Member
Das zekers superfijn nieuws!wat betreffende de media:m'n persoonlijke gevoel is dat sinds social media, de oude media gewoon keihard dingen krijsen , waar of niet waar, alles om hun aandeelhouders blij te houden. :sherlock:...
De corona besmettingen gaan verder omlaag in nl, begrijp ik?
Het is niet makkelijk allemaal, en ik begrijp goed waarom sommige mensen hiervan in een depressie kunnen komen.
Nou ffe als positief nieuws(behalve het vaccin):De Mighty + komt eraan..:clap: .we hebben effe moeten wachten, en hebben een boel gehoopt en speculeert, maar schijnt nu echt te gebeuren.
Als de verbetering zo groot is als de Crafty naar de Crafty+ ,dan ben ik super blij.
Lekker Vapen daar, dan doet ik hier hetzelfde:freak::leaf:.
Mighty+ zou welkom zijn. Mijn originele Mighty heeft na 2,5 - 3 jaar amper batterijlevensduur over. Waar had je dit nieuws vernomen?
 

daoist

Well-Known Member
We hebben lockdown in Nederland. Gelukkig had ik al genoeg wiet gehaald om even een tijdje vooruit te kunnen.
Ik zie pas nu voor het eerst dat er een benelux draad is.

Ik ga gewoon lekker vapen en de relletjes bekijken op tv/youtube die er ongetwijfeld gaan komen.
 

Vaporetto

Member
We hebben lockdown in Nederland. Gelukkig had ik al genoeg wiet gehaald om even een tijdje vooruit te kunnen.
Ik zie pas nu voor het eerst dat er een benelux draad is.

Ik ga gewoon lekker vapen en de relletjes bekijken op tv/youtube die er ongetwijfeld gaan komen.
Haal je altijd vanuit de shop?
Vind het wel duur geworden
 

Drug

Well-Known Member
We hebben lockdown in Nederland. Gelukkig had ik al genoeg wiet gehaald om even een tijdje vooruit te kunnen.
Ik zie pas nu voor het eerst dat er een benelux draad is.

Ik ga gewoon lekker vapen en de relletjes bekijken op tv/youtube die er ongetwijfeld gaan komen.

Is al zeker dat shops moeten sluiten? Vorige keer mochten ze open blijven. Ik heb toen ik net het nieuws hoorde wel snel 5 gram gehaald.

Haal je altijd vanuit de shop?
Vind het wel duur geworden

Ik wel. Betaal voor mooie toppen 10 euro de gram en die prijs is eigenlijk wat ik al vanaf de komst van de euro ongeveer betaal. Sommige shops en sommige plaatsen zijn wel duurder.
 

Vaporetto

Member
Is al zeker dat shops moeten sluiten? Vorige keer mochten ze open blijven. Ik heb toen ik net het nieuws hoorde wel snel 5 gram gehaald.



Ik wel. Betaal voor mooie toppen 10 euro de gram en die prijs is eigenlijk wat ik al vanaf de komst van de euro ongeveer betaal. Sommige shops en sommige plaatsen zijn wel duurder.
Oké vooral Haze dan voor die prijs ?
Vroeger Had je nogal "witsoorten" maar die zijn er wat uit gevallen of niet?
Hou het liefst van een gassy kush varieteit en die zijn meestal wel wat duurder in de shop.
 

Drug

Well-Known Member
Oké vooral Haze dan voor die prijs ?
Vroeger Had je nogal "witsoorten" maar die zijn er wat uit gevallen of niet?
Hou het liefst van een gassy kush varieteit en die zijn meestal wel wat duurder in de shop.
De shops waar ik vaker kom en kwam, altijd gebaseerd op prijs/kwaliteit, hebben mooie soorten en goeie toppen van allerlei strains. Soms zitten er wel duurdere tussen, maar ik kan hier in de buurt bijvoorbeeld voor 10 euro een gram kandy kush krijgen.
 

Vaporetto

Member
De shops waar ik vaker kom en kwam, altijd gebaseerd op prijs/kwaliteit, hebben mooie soorten en goeie toppen van allerlei strains. Soms zitten er wel duurdere tussen, maar ik kan hier in de buurt bijvoorbeeld voor 10 euro een gram kandy kush krijgen.
Dat is zeker oke qua prijs! Hopelijk is die lockdown snel weer over, kan ik weer rustig de grens over.
 

daoist

Well-Known Member
Nou meestal betaal ik rond de 10 euro per gram. Soms nog minder. En ik haal het gewoon in de coffeeshop. Ik zou niet echt weten waar ik het anders moet halen eerlijk gezegt.

Ik had een keer choco haze voor 8.50 per gram (en die was echt sterk). Nu ook weer happy haze voor 8.50 per gram (ook sterk). 5 gram biologische white widow was 46 euro geloof ik, en die hakte er ook wel aardig in.

Meestal koop ik per 5 gram omdat je dan meestal korting krijgt en ook omdat de coffeeshop best ver weg is voor mij en ik niet meer kwijt wil zijn aan reiskosten dan aan wiet doe ik het zo.

Meestal koop ik gewoon AMG (Amnesia Mac Ganja)want dat is mijn favoriete soort en is 50 euro voor 5 gram. Maar als ze het niet hebben dan koop ik gewoon een white widow of een andere haze. Als ik een haze zie die ik nog niet geprobeert heb dan probeer ik dat gewoon. Maar liever AMG, of Amnesia ofzo.

Ik vind kush wiet maar saai eerlijk gezegt.

Ik weet dat je maar 5 gram maximaal mag kopen, maar als je naar verschillende shops gaat dan heb je wel meer natuurlijk.

Maar ik vape niet echt heel overdreven veel hoor. Ik vind het gewoon een gedoe om ver te reizen voor wat wiet dus zorg ik dat ik een voorraadje heb voor een tijdje.
 

Greenteam

Less ego. More soul.
Ik hoop zeer ooit weer vakantie in Nederland te kunnen maken, winkelen in Maastricht of gewoon lekker wandelen op het strand in Zeeland. Of in Amsterdam naar een hip hop concert te gaan...ik heb er een groot verlangen. :cry:
 

Green Kiwi

Well-Known Member
beste wensen, en een vooral Covid free new year!:rockon:
het pijnigt me bijzonder, niet effe nu naar jullie kleine land te kunnen gaan, zoveel vrienden (en een paar familie leden ook)die ik zo graag zou willen knuffelen.🤗.
Ik hoop dat ons groene verdampte medicijn ons allen helpt in deze tijden.(nu al een tijd moeilijk bij jullie, in west europa begrijp ik uit telefoontjes "back home".)
Hiero alles redelijk normaal, maar omdat we nu heeeeel erg proberen het virus buiten te houden, wordt ieder schip met containers, ieder vliegtuig met vracht helemaal onder de loep genomen , komt er nu echt niks meer binnen.
Ik ben mijn huis aan het schilderen binnen en buiten en er is nu geen verf meer te krijgen.....Ik wil een nieuwe verdamper, die is mogelijk nog maanden weg......ik probeer nieuwe remblokjes voor m'n 4 rt te krijgen , vergeet het not here...........
auto service , oil? what oil?
Shit this will have a huge huge impact on trade worldwide, and our daily lives............

Hoe dan ook, ja het is erg donker buiten, ja het is een typische shit winter in nl, maar god wat zou ik graag effe een avondje met jullie vapen!
In mijn gedachten vrienden in nl/frs.
Much green love:cheers::leaf:.
 
Green Kiwi,
  • Like
Reactions: daoist

daoist

Well-Known Member
Die lockdown heeft ook helemaal geen zin als je met veel te veel mensen de supermarkt in gaat. Het is gewoon onmogelijk om daar afstand te houden en die directeur van de supermarkt denkt alleen maar aan zoveel mogelijk shit verkopen. Ik ga alleen maar na 19:00 uur savonds boodschappen doen want dan is het lekker rustig.

Die lockdown zal wel weer snel voorbij zijn want de pakket diensten lopen gewoon vast dus online bestellen is ook niet echt een optie als je snel iets nodig hebt. Mensen zijn echt dom.

Ik ben nu even een paar dagen aan het t-breaken maar ga natuurlijk weer gewoon verder met vapen. Desnoods stop ik er gewoon tijm in ofzo.
 

Green Kiwi

Well-Known Member
Ik ben gek op tijm dampen! ik damp iedere morgen, en als ik het niet vergeet :ko: ,s'avonds een bowl tijm.
Ik heb Bronchitis asthma , en dit helpt beter dan all inhalers en pillen bij elkaar:rockon:.
Dit meen ik echt, beste medicijn samen met weed verdampen voor je longen!
Ik ben blij te vernemen dat jullie met vaccineren begonnen zijn.
(hier heeft de regering besloten het allemaal es effe aan te zien, voordat we prikken krijgen.....weet niet of dit wel slim is.... maar, ja wat weet ik..)
Liefs allemaal, en ja ondanks alles , ik zou echt graag effe bij jullie zijn,gewoon om effe te knuffelen, het is allemaal soms wel wat moeilijk ook als expat.
:bigleaf:.
 

daoist

Well-Known Member
Nou dat vaccineren zou ik maar even mee wachten. Het zou me niets verbazen als er een paar mensen om gaan vallen door zo een vaccin wat nauwelijks getest is. Dat heeft natuurlijk allerlei bijwerkingen waar ze je niets over vertellen.
 

Green Kiwi

Well-Known Member
Nou dat vaccineren zou ik maar even mee wachten. Het zou me niets verbazen als er een paar mensen om gaan vallen door zo een vaccin wat nauwelijks getest is. Dat heeft natuurlijk allerlei bijwerkingen waar ze je niets over vertellen.
Ik ben behoorlijk goedgelovig, dat geef ik helemaal toe. :peace: .
Sterkte daar, en ik houd m'n hart vast voor de toekomst hier met die drie nieuwe varianten.😨.
 
Green Kiwi,
Top Bottom