• Do NOT click on any vaporpedia.com links. The domain has been compromised and will attempt to infect your system. See https://fuckcombustion.com/threads/warning-vaporpedia-com-has-been-compromised.54960/.

NL Benelux groep

bladedvapo

Member
Hoi @Dutch-Mic en de rest. Inderdaad leuk idee een eigen plekje om lekker Nederlands te spreken.


Thuis gebruik ik het meest de Tetra P80 en de Lotus,
Onderweg meestal de Tinymight of Omnivap XL. Tijdens het fietsen vind ik de Flowermate CAP ideaal!
Das een mooie setup en de Flowermate cap is inderdaad een leuke maar handige vape ook voor onderweg (^_-)
 

Drug

Well-Known Member
Ik gebruik thuis vooral mijn Splinter Z en dan basically als sessie vape. Voor echt portable heb ik een ArGo. Die gebruik ik soms ook thuis met mijn bong. Verder heb ik sinds kort het dynaverse betreden, binnen en buiten gebruik maar nog een beetje aan het leren mee omgaan, maar die weten denk ik wel een vast plekje te verwerven. Heb bijna alleen portables gehad, enige desktop was de cloud evo maar die is de stem van stuk.
 

lisifi

Well-Known Member
Hoi @Dutch-Mic en de rest. Inderdaad leuk idee een eigen plekje om lekker Nederlands te spreken.


Thuis gebruik ik het meest de Tetra P80 en de Lotus,
Onderweg meestal de Tinymight of Omnivap XL. Tijdens het fietsen vind ik de Flowermate CAP ideaal!

TinyMight / P80 vraagje:

Welke is smakelijkst, welke heeft de meest gelijkmatige verwarming en welke geeft de grootste wolken?

Ter addendum:
ik heb geen enkele vape die werkt volgens stem-loading principe (dus waar je kruiden in je mondstuk stopt, zoals oa Solo II, Argo, TM, Milaana, Log Vapes, ... ) en ik heb er wel wat schrik van. (ik vrees er altijd voor dat m'n kruiden uit de stem gaan vallen, en op het verwarmings-element ... wat zal leiden tot ... )
Dus in't kort: wat vind jij van het stem-loading principe? Ok of "wees voorzichtig" ?
 

bladedvapo

Member
Ik gebruik thuis vooral mijn Splinter Z en dan basically als sessie vape. Voor echt portable heb ik een ArGo. Die gebruik ik soms ook thuis met mijn bong. Verder heb ik sinds kort het dynaverse betreden, binnen en buiten gebruik maar nog een beetje aan het leren mee omgaan, maar die weten denk ik wel een vast plekje te verwerven. Heb bijna alleen portables gehad, enige desktop was de cloud evo maar die is de stem van stuk.
De dynavap koste hier ook ff tijd maar alsnje beetje aan gewent raakt en je eigen soort van ritueel maakt dan is het een vape voor het leven haha
 

Dio

Sacraponator
TinyMight / P80 vraagje:

Welke is smakelijkst, welke heeft de meest gelijkmatige verwarming en welke geeft de grootste wolken?
Ik vind dat ze erg dicht bij elkaar liggen.

Qua smaak geef ik een licht voordeel aan de P80. De CU van de Tinymight rooft een klein beetje smaak weg waar de damp van de P80 rechtstreeks door het glazen montstuk gaat.
Verder gebruik ik de basket screen in het mondstuk van de P80 wat fungeert als een soort microdose bowl. Ik herlaad liever wat vaker materiaal voor de smaak dan een grote bowl die na twee hits z'n smaak kwijt is.

Qua gelijkmatigheid van het verwarmen is het gelijkspel wat mij betreft. Beide vertonen een heaterpatroon in het kruid als ik op hoge temperaturen hard hijs. Met kleine bowls en iets rustiger inhaleren is de extractie zeer prima.

Grootste wolken wint denk ik op het nippertje de Tinymight. Voordeel is de CU en de verstelbare bowl waardoor meer materiaal heter kan worden verdampt zonder hoestbuien. Heb nog geen ervaring door een bubbler echter.

De verschillen zijn echter helemaal niet groot. Beide verdampers kan ik zeer aanraden.

Ik zelf heb nog geen last gehad van materiaal wat op de heater valt. Beide toestellen hebben een zeer fijnmazig gaasje voor de heater om dit te voorkomen.

Hoop dat dit duidelijk is! :)
 

Dutch-Mic

Well-Known Member
Als ,en dat is een grote als, genoeg mensen voor legalisatie stemmen, ja dan zal het rap en ten goede veranderen. De grote ALS is, omdat de kerken bijzonder actief hun kerkgangers overtuigd hebben toch in vooral tegen verandering te stemmen.(nz is nog net zo kerkelijk vandaag de dag als sommige delen van nl in de 70' jaren.)dus die maken de helft van de stemmen uit, daarom is het essentieel dat de pro verandering mensen echt allemaal gaan stemmen........dit is erg onzeker, want in het verleden stemmen maar de helft van hen.
Het aantal mensen hier die ervaring met wiet hebben is groter dan de mensen die het nooit geprobeerd hebben......erg anders dan nl dus.

Ja 6/11 moeten alle stemmen geteld zijn, maar ik denk dat ik wel al daarvoor hier een blije of droeve reply post.Vanwege Covid zijn nu al de helft van de stemmen binnen. (sluit 17 okt.)


🤞🤞🤞🤞.(fingers crossed is het zelfde als"duimen maar").

@Dutch-Mic , die heerlijke zomeravond foto buiten deed me watertanden, met fijne herinneringen.👍.

Spannend zeg! Fingers crossed inderdaad!

Het verbaast me nog altijd dat farmaceutische medicijnen doorgaans geen probleem zijn in religieuze gemeenschappen, maar dat een plant met medicinale eigenschappen uit den boze is. Fingers crossed inderdaad!
Hoi @Dutch-Mic en de rest. Inderdaad leuk idee een eigen plekje om lekker Nederlands te spreken.


Thuis gebruik ik het meest de Tetra P80 en de Lotus,
Onderweg meestal de Tinymight of Omnivap XL. Tijdens het fietsen vind ik de Flowermate CAP ideaal!

Klinkt goed Dio! De Cap is inderdaad perfect voor op de fiets. Helaas kreeg ik altijd een ietwat gek gevoel achterin mijn keel van de Cap wat ik normaliter niet ervaar met mijn andere verdampers (ik denk dat het de warmte van de damp was), dus heb de Cap geruild. Maar voor andere mensen zou ik 'm beslist aanraden!

TinyMight / P80 vraagje:

Welke is smakelijkst, welke heeft de meest gelijkmatige verwarming en welke geeft de grootste wolken?

Ter addendum:
ik heb geen enkele vape die werkt volgens stem-loading principe (dus waar je kruiden in je mondstuk stopt, zoals oa Solo II, Argo, TM, Milaana, Log Vapes, ... ) en ik heb er wel wat schrik van. (ik vrees er altijd voor dat m'n kruiden uit de stem gaan vallen, en op het verwarmings-element ... wat zal leiden tot ... )
Dus in't kort: wat vind jij van het stem-loading principe? Ok of "wees voorzichtig" ?

Mijn enige type verdamper waarbij ik de kruiden in het mondstuk stop is de Dreamwood Glow 18. Ik had ook jouw zorgen voordat ik 'm voor het eerst had gebruikt. Er kunnen soms kleine beetjes uit het mondstuk vallen (zeker als de grind niet zo grof is), maar zoals @Dio aangaf wordt het opgevangen door een fijnmazig schermpje.
 

lisifi

Well-Known Member
Hoop dat dit duidelijk is! :)
Yap, thx om even toe te lichten :) Ik heb vroeger getwijfeld voor een Tubo in huis te halen, maar de vorm leek me maar nix;
de P80 kan je ook moeilijk een sexy italiaans design noemen, maar bon, smaken & kleuren verschillen; En dan nu recent die TM die erbij komt ...
Artisan vapes FTW blijkbaar, maar dat stem-loading leek me altijd zo'n gedoe ...

Mijn enige type verdamper waarbij ik de kruiden in het mondstuk stop is de Dreamwood Glow 18. Ik had ook jouw zorgen voordat ik 'm voor het eerst had gebruikt. Er kunnen soms kleine beetjes uit het mondstuk vallen (zeker als de grind niet zo grof is), maar zoals @Dio aangaf wordt het opgevangen door een fijnmazig schermpje.
Blijkbaar is het toch niet zo'n fallout als ik dacht ...
Misschien toch mijn mening over log vapes herzien; (iemand ervaring met log vapes?)
 

Green Kiwi

Well-Known Member
Dus in't kort: wat vind jij van het stem-loading principe? Ok of "wees voorzichtig" ?
Ik heb alleen ervaring met de air en solo maar van beidde is het vrij makkelijk om de stem zo te laden(Grof grind, en niet tot aan het zelfde niveau als de stem zelf , dus klein beetje ruimte tussen wiet en heather ,zeg maar.1.5 mm max.)en je zal nooit je wiet verbranden op de heather.
Inderdaad als je de stem vol laad dan krijg je een zwarte/donkere laagje op je wiet, en dit smaakt bitter en scherp. niet doen dus, we zijn aan het vapen en dat donkere is bijna combustion als je het mij vraagt. :2c: .beidde zijn (wat airizer zelf ook mag beweren.....)echte conduction vaporisers , lekker voor een langdurige sessie, en beetje andere smaak dan hybrid. of full convectie(zoals de verdamper).:2c::sherlock:.
 

Dio

Sacraponator
De Cap is inderdaad perfect voor op de fiets. Helaas kreeg ik altijd een ietwat gek gevoel achterin mijn keel van de Cap wat ik normaliter niet ervaar met mijn andere verdampers
Ik snap denk ik wel wat je bedoeld. Het nadeel van zo'n kleine verdamper is natuurlijk dat het pad dat de damp aflegt superkort is. Vooral op standje Rood is de damp vrij heet en droog. Maar voor de rest zie ik het formaat als een groot voordeel in combinatie met de simpele bediening.
Ik heb vroeger getwijfeld voor een Tubo in huis te halen, maar de vorm leek me maar nix;
de P80 kan je ook moeilijk een sexy italiaans design noemen, maar bon, smaken & kleuren verschillen
De Tubo Evic lijkt mij ook vreemd vasthouden met de heater aan de zijkant van de mod.
Qua design kan je los van de vorm een hoop doen met de houtsoort, laser graveringen en inlays. Daarnaast heb je door de 18mm glasconnectie veel aansluitmogelijkheden.
Maar het design van de Tinymight is zeker strak en sexy!
 

Dutch-Mic

Well-Known Member
Een vraag voor de dampers die ook torch lighters gebruiken: wat voor butaangas gebruiken jullie en waar kopen jullie het? Ik kocht altijd Black Leaf butaangas via Vaposhop/Azarius, maar ze hebben het helaas niet meer in het assortiment zitten. Ik zoek zo puur mogelijk butaangas.

Mijn verdampers die ik gebruik met een torch lighter:

-Dreamwood Dobby/Punch/Roasty/DLX-PRO
-Green Dream G0blin
-Vapcap
-Vapman
-Vapocane
-Vaponic
 

Dattisso

Spacevaper
Hey @Dutch-Mic, 't wordt minder en minder met Azarius. Spijtig. Ook ik gebruik o.a. Black Leaf. Maar waar ik mede zeer tevreden over ben is Newport. Gehaald bij een tabakszaak in de Utrechtsestraat in Amsterdam. Dus meerdere tabakszaken zullen dat verkopen.

https://www.amazon.nl/Newport-ultra-purified-butaan-Impurities/dp/B00GMPCBHC
https://www.apollyon.nl/nl/newport-butaangas

Zeker niet onbelangrijk als je tegelijkertijd de torch aansteker gebruikt en inhaleert!
Voor mij geldt dat voor mijn Sticky Brick Labs verzameling van verdampers: Sticky Brick OG, Sticky Brick Junior en The Runt.
Mijn andere butaanverdampers: Vapman, Vaponic +, Lotus (en Dynavap M en Omnivap XL, maar die zijn niet meer in gebruik; te scherp voor m'n keel.).
 
Last edited:

bladedvapo

Member
Een vraag voor de dampers die ook torch lighters gebruiken: wat voor butaangas gebruiken jullie en waar kopen jullie het? Ik kocht altijd Black Leaf butaangas via Vaposhop/Azarius, maar ze hebben het helaas niet meer in het assortiment zitten. Ik zoek zo puur mogelijk butaangas.

Mijn verdampers die ik gebruik met een torch lighter:

-Dreamwood Dobby/Punch/Roasty/DLX-PRO
-Green Dream G0blin
-Vapcap
-Vapman
-Vapocane
-Vaponic
Ik heb er nooit op gelet of eat voor een soort buraan ik gebruik. Ik heb van de action lekker cheap. Maar ben bang voor dat geld dat het niet is wat hier beschreven staat haha 😄
 

Dutch-Mic

Well-Known Member
Hey @Dutch-Mic, 't wordt minder en minder met Azarius. Spijtig. Ook ik gebruik o.a. Black Leaf. Maar waar ik mede zeer tevreden over ben is Newport. Gehaald bij een tabakszaak in de Utrechtsestraat in Amsterdam. Dus meerdere tabakszaken zullen dat verkopen.

https://www.amazon.nl/Newport-ultra-purified-butaan-Impurities/dp/B00GMPCBHC
https://www.apollyon.nl/nl/newport-butaangas

Zeker niet onbelangrijk als je tegelijkertijd de torch aansteker gebruikt en inhaleert!
Voor mij geldt dat voor mijn Sticky Brick Labs verzameling van verdampers: Sticky Brick OG, Sticky Brick Junior en The Runt.
Mijn andere butaanverdampers: Vapman, Vaponic +, Lotus (en Dynavap M en Omnivap XL, maar die zijn niet meer in gebruik; te scherp voor m'n keel.).

Dankjewel voor de links, fijn!
Balen dat de damp van de Vapcaps niet prettig op de keel voelt. Als ik de kruiden grind en dan alles flink verhit dan voelt het voor mij ook niet prettig.
Ik twijfel nog steeds over de Lotus, het lijkt me een erg leuke verdamper.

Ik heb er nooit op gelet of eat voor een soort buraan ik gebruik. Ik heb van de action lekker cheap. Maar ben bang voor dat geld dat het niet is wat hier beschreven staat haha 😄

Butaangas van hogere kwaliteit heeft schijnbaar een aantal voordelen:

- De aansteker gaat langer mee
- Je inhaleert waarschijnlijk minder/geen ongezonde meuk dat niet goed verbrandt
- Goedkope butaangas kan een smaakje aanzitten

Ik weet zelf nog steeds niet zo goed wat ik van het inhaleren van een vlam vind. Ik kan het absoluut proeven als de vlam klein is, dan proef ik iets geks. Maar de snelheid van verdampen, de techniek waar je op moet letten en het ritueel op zich spreekt mij wel weer enorm aan.
 
Last edited:

bladedvapo

Member
Dankjewel voor de links, fijn!
Balen dat de damp van de Vapcaps niet prettig op de keel voelt. Als ik de kruiden grind en dan alles flink verhit dan voelt het voor mij ook niet prettig.
Ik twijfel nog steeds over de Lotus, het lijkt me een erg leuke verdamper.



Butaangas van hogere kwaliteit heeft schijnbaar een aantal voordelen:

- De aansteker gaat langer mee
- Je inhaleert waarschijnlijk minder/geen ongezonde meuk dat niet goed verbrandt
- Goedkope butaangas kan een smaakje aanzitten

Ik weet zelf nog steeds niet zo goed wat ik van het inhaleren van een vlam vind. Ik kan het absoluut proeven als de vlam klein is, dan proef ik iets geks. Maar de snelheid van verdampen, de techniek waar je op moet letten en het ritueel op zich spreekt mij wel weer enorm aan.
Ik ga er ook ff induiken dan maar haha (^_^)
En inderdaad dat ritueel ervan maken. Voor mij meer als vervanging van een j draaien haha 😄
 
bladedvapo,
  • Like
Reactions: Dattisso

Dattisso

Spacevaper
Ik twijfel nog steeds over de Lotus, het lijkt me een erg leuke verdamper.
behalve leuk, issie ook functioneel mbt microdoseren en on demand. daarbij de smaak oei oei oei :whoa:‼️
erg prettig ook dat ik 2 trekkies kan nemen en vervolgens wegleggen, om vervolgens later te continueren zonder verlies van smaak (tuurlijk wordt smaak minder naarmate de sessie vordert...), voordeel van convectieverdampers... blij word ik zeker ook van m'n Lotus gebruiken middels 'n j-hook,alleen zie ik dat ze bij de Europese vapesites momenteel niet verkrijgbaar zijn (dus rechtstreeks bij Lotus Vaporizer zelf bestellen...); wel de Lotus Vaporscope, die ik ook in bezit heb. echt top!

https://verdampftnochmal.de/navi.php?qs=lotus&search=
https://lotusvaporizer.com/
twijfel over de Lotus als je van analoge verdampers hou (zoals ik de torch vapes noem) is eigenlijk overbodig...
ik zeg: DOEN‼️
(en vergeet niet extra gaasjes te bestellen)

En inderdaad dat ritueel ervan maken. Voor mij meer als vervanging van een j draaien haha 😄
zeker en waar!
het ritueel bij de analoge verdampers heeft absoluut het ritueel van het jointje draaien enzo vervangen. voor mij niet onbelangrijk, integendeel. dat mis ik wel bij de electrische/digitale verdampers, behalve bij mijn Milaana 2 met cooling stem (=game changer). die is zo manueel als wat: 1 knop en zoek 't maar uit... chronisch schipperen 🤓, maar als je 'm onder de knie krijgt, dan heb je goud qua smaak en medicatie! en dat (ook) on demand!

😎🤘‼️
 
Last edited:

bladedvapo

Member
behalve leuk, issie ook functioneel mbt microdoseren en on demand. daarbij de smaak oei oei oei :whoa:‼️
erg prettig ook dat ik 2 trekkies kan nemen en vervolgens wegleggen, om vervolgens later te continueren zonder verlies van smaak (tuurlijk wordt smaak minder naarmate de sessie vordert...), voordeel van convectieverdampers... blij word ik zeker ook van m'n Lotus gebruiken middels 'n j-hook,alleen zie ik dat ze bij de Europese vapesites momenteel niet verkrijgbaar zijn (dus rechtstreeks bij Lotus Vaporizer zelf bestellen...); wel de Lotus Vaporscope, die ik ook in bezit heb. echt top!

https://verdampftnochmal.de/navi.php?qs=lotus&search=
https://lotusvaporizer.com/
twijfel over de Lotus als je van analoge verdampers hou (zoals ik de torch vapes noem) is eigenlijk overbodig...
ik zeg: DOEN‼️
(en vergeet niet extra gaasjes te bestellen)


zeker en waar!
het ritueel bij de analoge verdampers heeft absoluut het ritueel van het jointje draaien enzo vervangen. voor mij niet onbelangrijk, integendeel. dat mis ik wel bij de electrische/digitale verdampers, behalve bij mijn Milaana 2 met cooling stem (=game changer). die is zo manueel als wat: 1 knop en zoek 't maar uit... chronisch schipperen 🤓, maar als je 'm onder de knie krijgt, dan heb je goud qua smaak en medicatie! en dat (ook) on demand!

😎🤘‼️
Haha inderdaad en ben gelukkig dus niet de enigste haha 😄
De milaana geen ervaring mee maar denk met zoiets inderdaad ff goochelen haha. Ik had het met de stickybrick juniorw (is gewoon vlam wel natuurlijk) maar heeft me wel paar keer oefenen gekost zeg maar hahaha 😆
 
bladedvapo,
  • Like
Reactions: Dattisso

Dutch-Mic

Well-Known Member
Ik heb nagedacht over de Lotus @Dio en @Dattisso. Ik wacht er nog een tijdje mee. Ik zojuist op Instagram een foto van de Dreamwood Glow 14 RCV met pods, dat spreekt mij enorm aan als liefhebber van hout en microdoseren. Ik heb weliswaar al een aantal Glows.... maar je bent fan of niet!
Gegroet

Thuis:
- Volcano Hybrid
- Mighty met de FTV accessoires

On the go
- Mighty
- Cartridge gevuld met distilaat of rosin

Welkom! Ik moet bekennen dat ik nog nooit een Storz @ Bickel verdamper heb geprobeerd. Hoe bevalt de Hybrid? Die verdamper had behoorlijk wat kritiek te verduren had ik gelezen.
 

Vaporetto

Member
Ik heb nagedacht over de Lotus @Dio en @Dattisso. Ik wacht er nog een tijdje mee. Ik zojuist op Instagram een foto van de Dreamwood Glow 14 RCV met pods, dat spreekt mij enorm aan als liefhebber van hout en microdoseren. Ik heb weliswaar al een aantal Glows.... maar je bent fan of niet!


Welkom! Ik moet bekennen dat ik nog nooit een Storz @ Bickel verdamper heb geprobeerd. Hoe bevalt de Hybrid? Die verdamper had behoorlijk wat kritiek te verduren had ik gelezen.
Bedankt broeder!

De Hybrid bevalt me best.
Hoewel ik de Mighty alsnog meer "bang voor buck" vind.

Natuurlijk kan je geen appelen met peren vergelijken.

Hybrid heeft ondertussen, onder garantie, wat gecoate onderdelen erbij.
Enige wat me nu nog stoort is het plastic omhulsel van de filling chamber. Na 50-tal sessies zit de filling chamber zo goed als los in het omhulsel.

Smaak en aroma's zijn alsnog het best in de Mighty. De Volcano produceert wel meer damp, daar je die zo'n 20'C warmer kan laten worden.

Groeten uit BE 😄
 

Vapor4me

Well-Known Member
Groeten iedereen,

Ik ben in het BeNeLux, maar mijn Nederlands in slecht, toch het is leuk om anderen "vape heads" te leren kenen en mijn Nederlands te oefenen (thanks Jah for predictive text, so much easier to write! :lol: ) .

Mijn enige desktop is een WoodScents, en die ga aan meestal Vrijdag, tot Zondag. Voor de rest het is Mighty (ook buiten), Dynavap (niet zo veel buiten, alleen met een IH), Vapman (allen binnen tot nu toe), en/of Splinter (die kan in theorie ook buiten, maar met the lockdown, het is niet gebeurt). The HydroBrick Max voor als ik een "heavy hitter" nodig hebt (allen binnen), en de Pax3, meestal voor buiten en omdat het is klein, zo als de Alfa (mijn eerste vape). Daarnaast heb ik ook een Milaana2 (allen binnen, de Mighty is practicer), een Lotus (alleen binnen, ben nog an te leren, maar die kan snel extracten (zoals de HydroBrick), De Nova (Brick style van Dough's Woodery, allen binnen, jet flame stigma) en een Micro (Brick style van O'connell Woodworks, het is deze week aangekomen), een en OG Grasshopper Ti, die gewoon een bulldozer is, dus die allen door glass, dus enkel binnen. Yes, the VAS is REAL :clap::rockon:
 

Vaporetto

Member
Groeten iedereen,

Ik ben in het BeNeLux, maar mijn Nederlands in slecht, toch het is leuk om anderen "vape heads" te leren kenen en mijn Nederlands te oefenen (thanks Jah for predictive text, so much easier to write! :lol: ) .

Mijn enige desktop is een WoodScents, en die ga aan meestal Vrijdag, tot Zondag. Voor de rest het is Mighty (ook buiten), Dynavap (niet zo veel buiten, alleen met een IH), Vapman (allen binnen tot nu toe), en/of Splinter (die kan in theorie ook buiten, maar met the lockdown, het is niet gebeurt). The HydroBrick Max voor als ik een "heavy hitter" nodig hebt (allen binnen), en de Pax3, meestal voor buiten en omdat het is klein, zo als de Alfa (mijn eerste vape). Daarnaast heb ik ook een Milaana2 (allen binnen, de Mighty is practicer), een Lotus (alleen binnen, ben nog an te leren, maar die kan snel extracten (zoals de HydroBrick), De Nova (Brick style van Dough's Woodery, allen binnen, jet flame stigma) en een Micro (Brick style van O'connell Woodworks, het is deze week aangekomen), een en OG Grasshopper Ti, die gewoon een bulldozer is, dus die allen door glass, dus enkel binnen. Yes, the VAS is REAL :clap::rockon:
Indrukwekkende verzameling !!
 

Green Kiwi

Well-Known Member
"Hart onder de Riem steken".
Beste Benelux vrienden, ik wil jullie bij deze graag een hart onder de riem steken
Ik volg vanuit hier down under het nieuws bij jullie, en ik voel met jullie mee.🙁.
De gevoelens van "eroverheen zijn/niet meer trekken"kan ik me levendig voorstellen.
Over familie en vrienden maak ik me zorgen, qua hun welzijn en blij voelen.

Het gaat hier in NZ redelijk stabiel onder controle, echter hierdoor worden we ook weer langzaam laks met handen wassen, niet knuffelen, mondkappen in het openbaar,..dus is mijn gevoel dat als het hier weer verkeerd gaat, dan gaat het ook echt ernstig hier zijn.:disgust:.

Lieve medevapers, stay Safe and stay High!:rockon::tup::rockon::leaf:.
 
Top Bottom