• Do NOT click on any vaporpedia.com links. The domain has been compromised and will attempt to infect your system. See https://fuckcombustion.com/threads/warning-vaporpedia-com-has-been-compromised.54960/.

NL Benelux groep

Dutch-Mic

Well-Known Member
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die in fysieke winkels/coffeeshops hun vaporizers kopen. In Amsterdam ken ik Azarius en ik weet dat er in Den Haag enkele coffeeshops zijn die verdampers tegen (iets te hoge) prijzen verkopen. Hebben jullie ervaringen hiermee?
 

bladedvapo

Member
Hier in de omgeving Twente zijn er zover ik weet 1 shop en 2 smartshop die vaporizers verkopen en inderdaad tegen een meerprijs in vergelijking met de prijzen van een online shop. Persoonlijk bestel ik liever online voor wat minder geld . Voor accessories (die heb ik dan vaak gelijk nodig of wil ze gelijk ) vind ik het niet zo erg om in de winkel paar centen meer te betalen haha.
 

Greenteam

Less ego. More soul.
Ik ben niet uit nederland maar ik neem deze gelegenheid te baat om mijn nederlands op te vrissen :wave:
Ik was al twee keer in Azarius en heb als souvenir enkele accessories zoals aansteker, mflb glas stem en een hula glas stem voor mijn vapcap gekocht.
Wat ik persoonlijk nog steeds iets raar vind is een vaporizer in een coffeeshop te gebruiken, vooral jet-flame vaporizer zoals vapman of vapcap zijn toch zelf voor cannabis enthousiasten nog steeds ongewoon, of ik ben te paranoïde? :uhoh:;)
 

Dattisso

Spacevaper
Inderdaad, leuk initiatief, @Dutch-Mic! 👍
Ben benieuwd hoe deze discussielijn (thread) zich gaat ontwikkelen...

Ik heb louter positieve ervaringen met Azarius. Sowieso blij dat er een fysieke winkel is in mijn omgeving (Amsterdam) die (onder andere) verdampers en accessoires verkoopt!
Zeker in mijn begintijd als onwetende die graag de overstap wilde maken van roken naar dampen (van cannabis) en stoppen met tabak. Rustig en duidelijk werd mij uitgelegd over het gebruik van vaporizers en deze kon ik achter in de winkel uitproberen! Dat vergemakkelijkte het voor mij om over de drempel te stappen en cannabis te gaan dampen (na een kwart eeuw te hebben gerookt!).
Wel merk ik helaas op dat het aanbod van verdampers en beschikbare accessoires bij Azarius (en ook Vaposhop, bv) sterk is verminderd. Heeft dat te maken met het coronagedoe?

Ik ken je achtergrond niet @Greenteam, maar respect voor je Nederlands, klasse! 👌
Mensen kunnen idd apart reageren als je publiekelijk met je jet-flame vaporizer in de weer bent. Men associeert dat toch snel met harddrugs-gebruik als crystal meth, speed en dergelijke, want het overgrote gedeelte van afnemers rookt cannabis ipv verdampen, helaas. Maar ik heb gemerkt dat als je het hen uitlegt, je al snel hun aandacht hebt op 'n positieve manier! Doch, liever gebruik ik deze 'analoge' verdampers binnenshuis. Buitenshuis eventueel m'n (electronische) Argo of Milaana of Splinter Z, bijvoorbeeld...
🤘😎‼️
 

bladedvapo

Member
Ik ben niet uit nederland maar ik neem deze gelegenheid te baat om mijn nederlands op te vrissen :wave:
Ik was al twee keer in Azarius en heb als souvenir enkele accessories zoals aansteker, mflb glas stem en een hula glas stem voor mijn vapcap gekocht.
Wat ik persoonlijk nog steeds iets raar vind is een vaporizer in een coffeeshop te gebruiken, vooral jet-flame vaporizer zoals vapman of vapcap zijn toch zelf voor cannabis enthousiasten nog steeds ongewoon, of ik ben te paranoïde? :uhoh:;)
Nee helemaal niet hahaha hier zelfde hoor als ik in een shop ga vaoen altijd een oaar mensen die raar kijken ff. Maar goed das maar even en weer door haha 😄
 

bladedvapo

Member
Inderdaad, leuk initiatief, @Dutch-Mic! 👍
Ben benieuwd hoe deze discussielijn (thread) zich gaat ontwikkelen...

Ik heb louter positieve ervaringen met Azarius. Sowieso blij dat er een fysieke winkel is in mijn omgeving (Amsterdam) die (onder andere) verdampers en accessoires verkoopt!
Zeker in mijn begintijd als onwetende die graag de overstap wilde maken van roken naar dampen (van cannabis) en stoppen met tabak. Rustig en duidelijk werd mij uitgelegd over het gebruik van vaporizers en deze kon ik achter in de winkel uitproberen! Dat vergemakkelijkte het voor mij om over de drempel te stappen en cannabis te gaan dampen (na een kwart eeuw te hebben gerookt!).
Wel merk ik helaas op dat het aanbod van verdampers en beschikbare accessoires bij Azarius (en ook Vaposhop, bv) sterk is verminderd. Heeft dat te maken met het coronagedoe?

Ik ken je achtergrond niet @Greenteam, maar respect voor je Nederlands, klasse! 👌
Mensen kunnen idd apart reageren als je publiekelijk met je jet-flame vaporizer in de weer bent. Men associeert dat toch snel met harddrugs-gebruik als crystal meth, speed en dergelijke, want het overgrote gedeelte van afnemers rookt cannabis ipv verdampen, helaas. Maar ik heb gemerkt dat als je het hen uitlegt, je al snel hun aandacht hebt op 'n positieve manier! Doch, liever gebruik ik deze 'analoge' verdampers binnenshuis. Buitenshuis eventueel m'n (electronische) Argo of Milaana of Splinter Z, bijvoorbeeld...
🤘😎
Vooral dat laatste stukje hahaha 😆 mn vrouw moest er zelfs ff aan wennen dat ik met een 4vlam torch aan het vapen was haha 😄 en elektrische vapes zijn zeker een goede uitkomst voor in publieke plekken toch lekker je ding te kunnen doen
 

Greenteam

Less ego. More soul.
Bedankt @Dattisso ;) ik ben duits en heb in nederland mijn opleiding gevolgt en een nederlands taalencurus gevolgt + heel aardige husgenooten gehad.

Het was grappig als ik de eerste keer alleen in Amsterdam in een coffeeshop zat, naardat ik met vapen ben begonnen, trots en met voorpret mijn vapman uitpakte en ..pas dann realiseerde: oh ik ben een Klijn beetje opvallend....:uhoh::rofl:
 

Dutch-Mic

Well-Known Member
Ik heb ooit de Verdamper uitgeprobeerd in Azarius, een mooie ervaring! Mij is inderdaad ook opgevallen dat het aanbod bij Vaposhop een stuk minder is geworden. Corona zou een reden kunnen zijn, maar ook voor Corona werd het volgens mij al minder. Ze zijn overgenomen door een Amerikaans bedrijf (Greenlane), misschien heeft het daar ook mee te maken? Voor unieke vaporizers wijk ik nu toch uit naar andere webshops helaas.


Het was grappig als ik de eerste keer alleen in Amsterdam in een coffeeshop zat, naardat ik met vapen ben begonnen, trots en met voorpret mijn vapman uitpakte en ..pas dann realiseerde: oh ik ben een Klijn beetje opvallend....:uhoh::rofl:

Hahaha ja herkenbaar! Mensen staarden mij aan toen ik de Dreamwood Dobby en Vapcap gebruikte in een coffeeshop, zelfs het personeel kwam vragen stellen! Ik kan de passie voor verdampers doorgaans slechts online delen, dus het was wel leuk om met het personeel daarover te praten.
 

Green Kiwi

Well-Known Member
Nederlander, woonende in New Zealand hier.
Goed en fijn inatief @Dutch-Mic , wij wonen hier nu al 14 jaar, maar denken nog steeds(en dat zal wel zo blijven) in Nederlands.

Ja ik moet eerlijk zeggen(hoe trotse Nederlander ik ook ben)dat ieder bezoek aan nl(tot corona minstens 1 x per jaar)echt als een stap terug in de tijd voelt, qua dampen en gewoon gebruik van wiet.Roken? wie rookt er nu nog wiet?
Die cabinneten Rutte hebben nl een stuk meer bekrompen gemaakt.(😢).
Voor Nl hoop ik echt dat die gozer opzout.

Ik heb van 19 to 36 jaar oud(toen we weg gingen 2007)wiet voorgeschreven gekregen vanwege hersentelstel na ongeluk op 9 jarige leeftijd.
Dit hielp mij enorm, ik kon bijna een normaal leven leiden.
Als wij nu terug komen , merken we dat mensen niet comfortabel zijn met, mijn meditatieve wietgebruik.
Zelfs eigen familie die alle ins en outs ervan weten.
Heeel heel erg teleurstellend, het is nu wel zo gestigmatiseerd.
Hiervan geven wij Nederlandse politiek de schuld, en het onverbetelijk,typisch l'se eigenschap, overal een mening over hebben.(zelfs als je niet weet waar het over gaat.....)
(wat mogelijk ook de reden is dat je die 'Rutte" kabinetten hebt.)

Ik denk persoonlijk dat, het heel naar is dat nl deze niet tolerante weg is ingeslagen.(niet alleen over wiet).
Ik ben dankbaar dat het ons gelukt is weg te gaan daar, want negatieviteit is niet een goed ding om in je leven te hebben.:2c:
Wij begrijpen werkelijk vele oude vrienden niet meer,Ze zijn nu zo negatief over alles(:zoals klagen dat iedereen zo asociaal is en egoïstisch, nou dan doe je daar toch wat aan?!:shrug:, dan zorg je dat je of weg gaat of je voed je vrienden op. Simpel!)

Affijn ik weet dat het ook de angst voor het onzekere is.(maar dan ga je toch niet voor het negatieve kiezen, als je toch zo slim bent en overal een mening over hebt....)
Maar ik zou zeggen uit eigen ervaring:Doe Het!

Bij de weg: iedereen die wat met z'n handen kan is meer dan welkom in NZ om te komen wonen en blijven leven.enige is leeftijdgrens:55 of jonger anders, nee je kan hier niet komen wonen.
Als het een gehandicapte wiet damper als ik lukt, wie zou het dan niet lukken???Haal die vinger uit je reet, en verbeter je eigen leven.(it's not rocket science.)

Affijn ieder mot doen wat hij of zij wilt met zijn/haar leven.(laat me weten als je vragen of hulp nodig hebt)
Much love voor jullie allen daar, en ik vape nu een bowl terwijl ik naar m'n voeten proost, want daar zijn jullie.Lol.
Green Kiwi
 

lisifi

Well-Known Member
Wat is julie meest gebruikte vaporizer voor thuis en voor on the go ?
Mooie vraag,
heb altijd portable vapes gekocht, met het idee van "on the go" ... maar in praktijk, blijven die vapes meestal thuis :)
Als er dan toch genuttigd wordt, hervalt dat meestal in klassieke toeters, waar iedereen overweg mee kan;

De enigste vape die ik echt soms meepik zou dan toch nog MFLB zijn (en soms die IQ, just for showing off & gaining karma);
Voor de rest wordt thuis de Omnivap & IQ meest gebruikt overdag, ... later op de avond & 's nachts zal het dan de Vaponic/Grasshopper of Cloud EVO zijn;

De rest wordt dan meestal 's avonds/nachts gebruikt, just to switch things up :)
 

bladedvapo

Member
Mooie vraag,
heb altijd portable vapes gekocht, met het idee van "on the go" ... maar in praktijk, blijven die vapes meestal thuis :)
Als er dan toch genuttigd wordt, hervalt dat meestal in klassieke toeters, waar iedereen overweg mee kan;

De enigste vape die ik echt soms meepik zou dan toch nog MFLB zijn (en soms die IQ, just for showing off & gaining karma);
Voor de rest wordt thuis de Omnivap & IQ meest gebruikt overdag, ... later op de avond & 's nachts zal het dan de Vaponic/Grasshopper of Cloud EVO zijn;

De rest wordt dan meestal 's avonds/nachts gebruikt, just to switch things up :)
Variëren is altijd goed en leuk tegelijkertijd haha.
De mflb en de iq beide geen ervaring mee zelf. Maar beide goede reviews en battery powered is wel beter voor openbaar ook. Voor lekker outdoor neem in de dynavap of stickybrick junior wel mee. Maar voor de stad etc alleen elektrische vaped. Geur afgeven doen ze allemaal wel uiteindelijk maar met een torch in de stad gaan mensen wel raar van kijken is mijn ervaring haha dus battery beter haha. Hoe is de grasshopper trouwens daar zie ik wel weer verschillende reacties over ?
 

lisifi

Well-Known Member
Ha die Grasshopper :) #noregrets
Refurbished gekocht van vaposhop, dik 2j geleden, en werkt nog steeds;

Is imho nog steeds de heaviest hitter met batterij, doet wonderen met een waterpijp eraan :)
ik zit echt de kat uit de boom te kijken om een IO in huis te halen, maar kan het voorlopig niet maken, aangezien m'n og GH nog werkt :)

geen seconde spijt van die vape
 

Green Kiwi

Well-Known Member
Vraag aan allen (^_^)

Wat is julie meest gebruikte vaporizer voor thuis en voor on the go ?
Mighty, gebruik ik het meest(85% schat ik),en als ik onopvallend buiten wil vapen dan de crafty+ ,als andere vapesignatuur ook af en toe airier air en solo2.
Als ik es effe helemaal totaal" high as een kite", wil worden dan is de verdamper nog steeds na al die jaren "het beest".
Het is moeilijk vaporisers hier het land in te krijgen dus, ons aanbod is vrij klein.
Zou retegraag een 'Tinymight" of en milana of de G43 etc.etc. willen proberen maar tot nog toe niet gelukt die hier te krijgen, of zelf te importeren.
Hoop dat ons referendum volgende week een einde aan dit maakt.🙏🙏🙏.

Hoop dat jullie allen daar in de Benelux,verstandig en veilig blijven.ik maak me best zorgen over m'n familie in nl.:leaf:.
 

Dutch-Mic

Well-Known Member
Ik heb van 19 to 36 jaar oud(toen we weg gingen 2007)wiet voorgeschreven gekregen vanwege hersentelstel na ongeluk op 9 jarige leeftijd.
Dit hielp mij enorm, ik kon bijna een normaal leven leiden.
Als wij nu terug komen , merken we dat mensen niet comfortabel zijn met, mijn meditatieve wietgebruik.
Zelfs eigen familie die alle ins en outs ervan weten.
Heeel heel erg teleurstellend, het is nu wel zo gestigmatiseerd.
Hiervan geven wij Nederlandse politiek de schuld, en het onverbetelijk,typisch l'se eigenschap, overal een mening over hebben.(zelfs als je niet weet waar het over gaat.....)
(wat mogelijk ook de reden is dat je die 'Rutte" kabinetten hebt.)

Ik hoop dat het medicinale gebruik nog steeds voor je helpt!

Ik herken het stigma en baal daar ook van. Vanuit de politiek en justitie hebben ze het zo geframed dat wiet troep is en kwekers crimineel zijn. Gelukkig zijn er ook een hoop mensen die burgerlijk ongehoorzaam zijn en het goede willen doen door ons medicijn te faciliteren (op verantwoorde wijze). Hopelijk komt er een moment dat iedereen zijn eigen planten mag kweken en dat je in de coffeeshop (of waar dan ook) een product kan kopen waarvan je honderd procent zeker weet wat erin zit!

Vraag aan allen (^_^)

Wat is julie meest gebruikte vaporizer voor thuis en voor on the go ?

Ik ben een groot Dreamwood en Dynavap liefhebber. Thuis gebruik ik voornamelijk één van mijn Vapcaps, de Dreamwood Glow, Dobby en Punch Mini. Ik ben ook een groot fan van de Vapman (de smaak mensen, de smaak!), maar gebruik deze minder frequent.
Buiten gebruik ik wederom de Glow en Vapcap. Vooral verdampers dus die on-demand en/of geschikt zijn voor kleine hoeveelheden.

Graag zou ik nog een convectie desktop vaporizer geschikt voor kleine hoeveelheden kruiden willen, maar eerst maar eens kijken of ik iets uit mijn collectie kan verkopen.

@lisifi wauw jouw Grasshopper gaat een lange tijd mee, wat fijn!
 

lisifi

Well-Known Member
@lisifi wauw jouw Grasshopper gaat een lange tijd mee, wat fijn!
yup, wordt wel maar 3 a 4x per maand gebruikt hoor gemiddeld :rolleyes:
Maar als'ie gebruikt wordt ... :clap:

Je argument van de Vapman snap ik volledig;
als het een sessie wordt om de smaak te vangen, vapman all the way
als het een sessie wordt om snel "medicated" te worden, beter een andere vape :)
Vapman + station sessie's vind ik dan weer heerlijk om dit forum te doorscrollen :)

En een convectie vape, die geschikt is voor microdosing;
  1. Lotus
  2. Vaponic (hangt af van je heating-technique of het nu convectie of conductie wordt)

maar je haalt daar een Glow (vape) aan ... is dit deze: https://www.zebrasmoke.com/groupon-redeem/glow-butane-dry-herb-vaporizer ?
(nog nooit gezien, blij van?)

en om af te ronden, conduction vs convection ... @Dutch-Mic jij behoort tot het convection-kamp?
(mijn voorkeur gaat naar conduction)
 

Dutch-Mic

Well-Known Member
yup, wordt wel maar 3 a 4x per maand gebruikt hoor gemiddeld :rolleyes:
Maar als'ie gebruikt wordt ... :clap:

Je argument van de Vapman snap ik volledig;
als het een sessie wordt om de smaak te vangen, vapman all the way
als het een sessie wordt om snel "medicated" te worden, beter een andere vape :)
Vapman + station sessie's vind ik dan weer heerlijk om dit forum te doorscrollen :)

En een convectie vape, die geschikt is voor microdosing;
  1. Lotus
  2. Vaponic (hangt af van je heating-technique of het nu convectie of conductie wordt)

maar je haalt daar een Glow (vape) aan ... is dit deze: https://www.zebrasmoke.com/groupon-redeem/glow-butane-dry-herb-vaporizer ?
(nog nooit gezien, blij van?)

en om af te ronden, conduction vs convection ... @Dutch-Mic jij behoort tot het convection-kamp?
(mijn voorkeur gaat naar conduction)

Ik heb de Lotus nog nooit geprobeerd, maar ik ben er wel erg nieuwsgierig naar. De Vaponic is zo'n leuke vape, perfect om kleine toppen mee te dampen.

De Glow die je liet zien kende ik nog niet! De Dreamwood Glow RCV 18: IMG_20200816_125222_211.jpg

Normaal is het houten mondstuk een stuk kleiner (je kan er ook glazen mondstukken in doen trouwens).

Convection of conduction....hangt een beetje van de soort af. De kruidige/paarse soorten doe ik het liefst in de Vapcap/Vapman en de meer fruitige (haze) soorten vind ik lekkerder in een convectie verdamper. De reden waarom ik voorkeur heb voor on-demand vapes is dat ik maar kleine beetjes nodig heb voor een goed effect.

Wat is de reden dat je conductie prefereert?
 

lisifi

Well-Known Member
hogere temp met minder last;

Damp van een 220°C "oventje" (vb van een IQ) is minder lastig binnen te hijsen dan een 220°C constante stroom van hete lucht (vb een native 220°C Grasshopper hit)

en we kunnen er idd allemaal niet rond, dat een dynavap *werkt* (en da's in mijn ogen toch een conduction schoolvoorbeeld?)
 

bladedvapo

Member
Mighty, gebruik ik het meest(85% schat ik),en als ik onopvallend buiten wil vapen dan de crafty+ ,als andere vapesignatuur ook af en toe airier air en solo2.
Als ik es effe helemaal totaal" high as een kite", wil worden dan is de verdamper nog steeds na al die jaren "het beest".
Het is moeilijk vaporisers hier het land in te krijgen dus, ons aanbod is vrij klein.
Zou retegraag een 'Tinymight" of en milana of de G43 etc.etc. willen proberen maar tot nog toe niet gelukt die hier te krijgen, of zelf te importeren.
Hoop dat ons referendum volgende week een einde aan dit maakt.🙏🙏🙏.

Hoop dat jullie allen daar in de Benelux,verstandig en veilig blijven.ik maak me best zorgen over m'n familie in nl.:leaf:.
Das een mooie setup 👌 en vervelend dat je niet kunt bestellen wat je wil dan ook. Heeft dat met de vape zelf te maken ivm wiet ofzo? Hoop zelfde voor daar. Hier in het oosten nl valt het nog wel mee ( bij mijn directe omgeving)
 

Green Kiwi

Well-Known Member
@Green Kiwi Ziet de toekomst er beter uit? :) Blijkbaar laten ze 06/11/2020 de resultaten weten ...
Als ,en dat is een grote als, genoeg mensen voor legalisatie stemmen, ja dan zal het rap en ten goede veranderen. De grote ALS is, omdat de kerken bijzonder actief hun kerkgangers overtuigd hebben toch in vooral tegen verandering te stemmen.(nz is nog net zo kerkelijk vandaag de dag als sommige delen van nl in de 70' jaren.)dus die maken de helft van de stemmen uit, daarom is het essentieel dat de pro verandering mensen echt allemaal gaan stemmen........dit is erg onzeker, want in het verleden stemmen maar de helft van hen.
Het aantal mensen hier die ervaring met wiet hebben is groter dan de mensen die het nooit geprobeerd hebben......erg anders dan nl dus.

Ja 6/11 moeten alle stemmen geteld zijn, maar ik denk dat ik wel al daarvoor hier een blije of droeve reply post.Vanwege Covid zijn nu al de helft van de stemmen binnen. (sluit 17 okt.)


🤞🤞🤞🤞.(fingers crossed is het zelfde als"duimen maar").

@Dutch-Mic , die heerlijke zomeravond foto buiten deed me watertanden, met fijne herinneringen.👍.
 

bladedvapo

Member
Als ,en dat is een grote als, genoeg mensen voor legalisatie stemmen, ja dan zal het rap en ten goede veranderen. De grote ALS is, omdat de kerken bijzonder actief hun kerkgangers overtuigd hebben toch in vooral tegen verandering te stemmen.(nz is nog net zo kerkelijk vandaag de dag als sommige delen van nl in de 70' jaren.)dus die maken de helft van de stemmen uit, daarom is het essentieel dat de pro verandering mensen echt allemaal gaan stemmen........dit is erg onzeker, want in het verleden stemmen maar de helft van hen.
Het aantal mensen hier die ervaring met wiet hebben is groter dan de mensen die het nooit geprobeerd hebben......erg anders dan nl dus.

Ja 6/11 moeten alle stemmen geteld zijn, maar ik denk dat ik wel al daarvoor hier een blije of droeve reply post.Vanwege Covid zijn nu al de helft van de stemmen binnen. (sluit 17 okt.)


🤞🤞🤞🤞.(fingers crossed is het zelfde als"duimen maar").

@Dutch-Mic , die heerlijke zomeravond foto buiten deed me watertanden, met fijne herinneringen.👍.
Succes gewenst en hopen dat er meer mensen gaan stemmen dan ook ervoor.
 
Top Bottom