Design Icons

Squidge

Butane powered
There has been a small discussion in the Vapman thread started by @Pea_Oh_Tea suggesting that the Vapman should be part of the MoMA collection for its design. @coolbreeze added the VapBong to that list and it got me wondering what other items should be part of that collection.

My addition would be the Volcano - totally iconic (and it works really well!), but what would others add to the list?
 

Shit Snacks

Milaana. Lana. LANA. LANAAAA! (TM2/TP80/CC/FW7/OAB
Or the Daisy? There needs to be a Brick family wing.

Thank you haha I came here to say that, really it should be the Waldo I guess which was the first from Triihouse?

Thermovape T1 and Cera should obviously be there too, probably need the MFLB as well for perspective lol

For the beauty aspect, would need to be some of the Lamart work and RBT too, not to mention Alan's Toasty-Top...
 

Squidge

Butane powered
I assume there is a Dan Morrison wing of this museum.
Hmmm...personally, I think it should only be one example of each iconic design. i.e. One Toad and one of each of the Nomads from Dan. (Those are the only ones I know the names of)

Otherwise, the museum would have to be huge if we wanted to display every beautiful piece made by him and then we wouldn't have the pleasure of owning and using them - if we're lucky enough to have one, that is. 😉
 

Siebter

Less soul, more mind
Hmmm...personally, I think it should only be one example of each iconic design. i.e. One Toad and one of each of the Nomads from Dan. (Those are the only ones I know the names of)

Otherwise, the museum would have to be huge if we wanted to display every beautiful piece made by him and then we wouldn't have the pleasure of owning and using them - if we're lucky enough to have one, that is. 😉

I agree, each piece is a work of art on its own. There is (or was) also →the Okin, one of the most striking designs I have come across yet.

It might be a bit controversial, but I love the Tinymights design. Bauhaus + wood, gorgeous.
 

Grass Yes

Well-Known Member
I don't know. I don't own one and never have (and probably won't), but as a piece of industrial design, I admire it.
I have never liked the look of the Mighty but the Plenty has a look that I kind of dig. It's not really my kind of thing but I think that is the most attractive S&B device.
 

coolbreeze

Well-Known Member
I have never liked the look of the Mighty but the Plenty has a look that I kind of dig. It's not really my kind of thing but I think that is the most attractive S&B device.
Agree, but I have to laugh because it also looks like you should be squeezing cookie dough or calk out of it. The Volcano's kinda cool looking and iconic too.
 

coolbreeze

Well-Known Member
I think the couchlog is an incredible example of beauty and function tied together in impeccable design. From a purely aesthetic standpoint, the milaana 2 is pretty classic imo, and should definitely be included.
The Log wing will have to include a variety of Woodscents, speaking of iconic.
Yeah. I think that is what appeals to me.
Lol. You can bake while you get baked!
 

coolbreeze

Well-Known Member
I nominate the @cpl5938 collection for the Brick wing:
Here's some pics of my new Juniors from 420 sales, cherry, padauk, and canary. The padauk is a little darker out of the box than I hoped but that wood darkens over time anyway. Right now I'm just using the cherry until I get my technique down.

IMG-2244.jpg


IMG-2249.jpg
 
Top Bottom